divadlo Petra Bezruče
měsíční zpravodaj v pdf
Heinz Gnade / Nausikaa

Překlad Jiří Stach / Režie Václav Klemens / Dramaturgická spolupráce Petra Kohutová / Výprava Marta Roszkopfová / Pohybová spolupráce Lenka Dřímalová / Hudba Edvard Schiffauer
Adam, soudce Vítězslav Kryške / Kleopatra, soudcova manželka Zdena Przebindová / Odysseus, obchodník s ovocem Daniel Zaoral / Trügelplan, policejní inspektor Miloslav Čížek / Nausikaa, tanečnice Petra Lhotská j.h.
premiéra 30. dubna 1999 / derniéra 28. dubna 2000

Nausikaa
Nausikaa 

fotografie

Nausikaa
Nausikaa

Nausikaa
Nausikaa 


recenze

… Velmi zdařilý je nejen precizní režijně – dramaturgický výklad neotřele koncipované hry, ale i stylově čistá a ve své promyšlené jednoduchosti výsostně působivá výprava Marty Roszkopfové. Zvláštní pozornost pak zasluhuje tvarově i funkčně přínosná pohybová spolupráce renomované choreografky Lenky Dřímalové. Je i její zásluhou, že křehká symbolika jevištní tanečnice Nausikaa je hostující Petrou Lhotskou ztvárněna s tak dokonale virtuózní případností. I další herecké výkony mají výrazně nadprůměrnou úroveň a ve všech případech jsou brilantní ukázkou herecké inteligence a invencí prostoupené kreativnosti… „Bezručákům“ se podařilo připravit pro své publikum příležitost k dramaticky nápaditému uměleckému zážitku, což bylo už o premiéře oceněno bouřlivým aplausem.
Ladislav Knižátko, Svoboda


… Flegmatický herecký podtón Petry Lhotské doprovází spontánní uvolněností oplývající Odysseus Daniela Zaorala, jehož režisér obdařil nápaditou hlasovou intonací, která z něj činí, vedle klobouku s rolničkami, světácky moudrého blázna…
Martin Jiroušek, Mladá fronta Dnes


… Byť celá pětice protagonistů hraje skvěle, samostatnou zmínku zasluhuje výkon Daniela Zaorala v roli Odyssea. Je ozdobou představení, je tím, kvůli kterému se na tuto hru bude chodit víckrát než jednou… Pozoruhodný je i comeback Petry Lhotské vzhledem k uplatnění jejích mimořádných pohybových schopností, výraznou složkou inscenace je hudba Edvarda Schiffauera, svojí jednoduchostí téměř dokonalá je scéna Marty Roszkopfové…
Ladislav Vrchovský, Ostravský den


www.bezruci.cz