
bratři karamazovi
dějiny jedné rodiny / román nad romány / otcovražedné hledání pravdy / chlípníci a vroucí srdce / proč žije takový člověk / kluci nepláčou / mají čerti háky? / všichni jsme karamazové
autor fjodor michajlovič dostojevskij
překlad
prokop voskovec
dramatizace a režie
jan holec
dramaturgie
anna smrčková
scéna a kostýmy
jan štěpánek
hudba
ivan acher
asistentka produkce
lucie ošmerová
hrají
starý karamazov
norbert lichý / dmitrij
lukáš melník, dušan urban / ivan
ondřej brett / aljoša
václav švarc / smerďakov
jáchym kučera / kateřina
julie goetzová / grušeňka
barbora křupková / líza
yvona stolařová
premiéra 10. prosince 2021
délka 3 hodiny (včetně přestávky)
ocenění
norbert lichý získal za roli starého karamazova cenu jantar 2021
Bratři Karamazovi v Divadle Petra Bezruče posilují skvělou tradici této proslulé scény
Představení v režii Jana Holce je zejména přehlídkou vynikajících hereckých výkonů všech aktérů, ale i lákavou pozvánkou k četbě celého románu. (...) I když představení trvá i s přestávkou téměř tři hodiny, divák velmi rychle po začátku ztrácí pojem o čase. Je to dáno způsobem, jakým inscenátoři spolu s herci příběh plný vášně, bouřlivých citů, halucinací některých postav, lásky, nenávisti, citové frustrace, citového vzplanutí i bezcitnosti interpretují.
Ladislav Vrchovský / 11.12.2021
Bratři Karamazovi – ve víru zhoubných vášní
Sled emotivně vypjatých scén plný proseb, přesvědčování, výčitek, výbuchů víry, lásky i nenávisti si vyžádal intenzivní nasazení všech herců, dosud v takové míře na scéně DPB nevídané. Spolu s pevným režijním vedením Jana Holce tak vytvořili obdivuhodnou, byť velmi volnou adaptaci románu Bratři Karamazovi, v provedení, na které se bude dlouho vzpomínat. A snad to také přiměje některé nadšence z publika si tento rozsáhlý a významově nesmírně bohatý román přečíst.
Kdo je to Karamazov?
V tomto případě se ale jedná o zcela nové provedení, za kterým stojí umělecký šéf a režisér inscenace Jan Holec. Spolu s dramaturgyní Annou Smrčkovou přináší vhled do rodinných vztahů, ruských poměrů či otázek víry. Více než o samotný příběh jde o zobrazení postav, emocí a situací, které v sobě dílo nese.