střípky ženy

střípky ženy

komorní rodinné drama / hranice mateřské lásky / na kolik kousků je možné roztříštit ženskou duši? / a kdo ji dokáže poskládat zpátky? / stát se matkou není ostuda / ale stát se matkou, která nemiluje své dítě?

autor kata wéber
překlad tatiana notinová
úprava peter galdík, jan holec
režie jan holec
dramaturgie peter galdík
scéna a kostýmy ján tereba
hudba ivan acher
pohybová spolupráce klára dybalová
kamera tomáš nikel
zvuk marcel weiss
střih miroslav bláha
mix zvuku jakub krajíček

hrají
maja alexandra palatínusová / lars marián chalány / magdaléna kateřina krejčí / monika magdaléna holcová / vojta josef trojan / zuzana markéta haroková / eva barbora křupková

premiéra 24. listopadu 2023
délka 2 hodiny a 50 minut (včetně přestávky)

upozorňujeme diváky, že se ve hře objevují vulgarismy, kouření a že některé scény mohou rozrušit citlivé povahy

Nová inscenace Střípky ženy u Bezručů si hlasitě říká o ta nejvyšší divadelní ocenění

Zařadit výchozí text žánrově je celkem obtížné. Má v sobě prvky vážného psychologického dramatu, tragikomedie i komedie zároveň. Režisér spolu s dramaturgem Peterem Galdíkem i s herci potenciálu textu využívají v plné míře. Publikum se baví, vzápětí však všem tuhne krev v žilách. Dá se říci, že Jan Holec si s city diváka i atmosférou a náladou v hledišti docela pohrává. A stejně tak i všichni, kteří plní herecké povinnosti v zájmu vyznění celého představení. (...) Herecký výkon Alexandry Palatinusové lze bez nadsázky označit za vrcholný. (...) Kateřina Krejčí zde opět potvrzuje své velké herecké umění a nezměrnou zkušenost. Její Magdaléna je další postavou, na kterou při ohlédnutí za mnohaletou hereckou érou této herečky u Bezručů nebude možné zapomenout. (...) Střípky ženy v Divadle Petra Bezruče lze bez nadsázky označit za horkého kandidáta na mnohá nejvyšší divadelní ocenění. Dlouhý potlesk premiérového publika vestoje je toho dokladem.

Ladislav Vrchovský / 25.11.2023

Tajemství tažená z kuchyňských trub

Dvojjediným srdečním svalem mimořádného projektu jsou pak dva výkony, jež nezdráhám se označit za impozantní. Kateřina Krejčí niterně, avšak nepateticky a za vydatného použití extra suchého humoru ztvárňuje mateřskou postavu zraňující i zraňovanou, přesto však nikdy nepřestávající milovat. A konečně Alexandra Palatínusová stvořila fascinující bytost, moderní heroinu Maju, která je bez přehánění jedním z nejpřesvědčivějších portrétů současné ženy, s jakým se dnes můžete v divadle setkat. Trauma sugestivně přetavené v sílu.

Petr Klarin Klár / 27.12.2023

Rodinná večeře, která otevírá vzájemné konflikty a staré křivdy. Každá z postav má své tajemství, které si s sebou přináší. Středobodem tohoto setkání je osobní tragédie hlavní hrdinky, jejíž trápení si berou za své i ostatní. Každý však ze své vlastní perspektivy. Je možné se očistit skrze trápení jiných? A je vždy nutné hledat viníka naší bolesti? Současná hra maďarské autorky se zabývá tématy tělesné a duševní integrity, mateřství, rodičovství a společenského pohledu a tlaku na ně. 

čtvrtek
29
února
18:30

střípky ženy

autor kata wéber
režie jan holec


vyprodáno
středa
27
března
18:30

střípky ženy

autor kata wéber
režie jan holec


vyprodáno
čtvrtek
28
března
18:30

střípky ženy

autor kata wéber
režie jan holec


vyprodáno